Friday 16 March 2012

Hidup Baru dalam Roh part 2

nah..bahagian 2 sudah kn..hehe..ok, sa crita apa yg sa dapat tem hari kedua..
hari kedua la banyak mukjizat berlaku...
tem sesi pembebasan, sa dapat rasa kuasa Roh Kudus tu mengalir dlm badan..sy tia dapat kawal..then i start to speak in tang (berbahasa roh) yg sbelum ni sy ada doubt pasal tu..tp keraguan tu terus padam bila Yesus menjamah sa..but something happen..something even greater..senandung..sy bersenandung dalam roh..tem tu sa rasa sa sedang menyanyi bersama-sama dengan malaikat-malaikat..dan perasaan tu sangat BEST!!

ada beberapa lagu tem worship yg mnyentuh hti sy..tem tu sy berdoa dan terus berdoa smpai suara sa diangkat utk memuji dan memuliakan Dia..dat tem, sa biarkan kuasa Roh Kudus mengalir dan mggerakkan badan sa..sa rasa sa mcm diangkat ke atas..puji Tuhan utk kemuliaan Dia yg begitu besar..

semua pergumulan sy serahkan sama Dia..kita tidak mungkin dapat menanggung sendri sakit dalam hati kita, serahkan saja sama Yesus..segala rancangan kita, yg kita sudah fikir tidak ada guna..knp??
sebab sudah tertulis dalam Injil, "Rancanganmu bukan rancangan-Ku, Jalanmu bukan jalan-Ku, setinggi langit dari bumi, begitu la tinggi jalan Ku dari jalan mu"

so, segala sesuatu yg kita rancang itu pasti ada waktunya..mungkin bkn skrang, tpi semuanya kan jadi indah pada waktunya..amen?
semua ini sy share bkn untuk meninggikan diri atau bermegah-megah tapi untuk kemuliaan Dia..utk ksi naik faith kita sama Dia..sbab sgala yg ada sama sy, karunia-karunia semua berasal dari Dia..dan sy tidak mahu mencuri kemuliaan Dia..puji Tuhan..amen..

No comments: