Wednesday, 28 September 2011

sebagai renungan kita..

Kolose,3:12-17

karena itu, sebagai orang-orang pilihan Allah yang dikuduskan dan dikasihi Nya, kenakanlah belas kasihan, kemurahan, kerendahan hati, kelemahlembutan dan kesabaran. Sabarlah kamu seorang terhadap yang lain, dan ampunilah seorang akan yang lain apabila yang seorang menaruh dendam terhadap yang lain, sama seperti Tuhan mengampuni kamu, kamu perbuat jugalah demikian.Dan di atas semuanya itu: kenakanlah kasih, sebagai pengikat yang mempersatukan dan menyempurnakan. Hendaklah damai sejahtera Kristus memerintah dalam hati mu, karena untuk itulah kamu telah dipanggil menjadi satu tubuh. Dan bersyukurlah. Hendaklah perkataan Kristus diam dengan segala kekayaannya di antara kamu, sehingga kamu dengan segala hikmat mengajar dan menegur seorang akan yang lain dan sambil menyanyikan mazmur, dan puji-pujian dan nyanyian rohani, kamu mengucap syukur kepada Allah di dalam hatimu. Dan segala sesuatu yang kamu lakukan dengan perkataan atau perbuatan, lakukanlah semuanya itu dalam nama Tuhan Yesus, sambil mengucap syukur oleh Dia kepada Allah, Bapa kita.

dari ayat ni kn, sy perlu atau lebih tepat lagi kita semua harus memaafkan org, wlaupun dia menaruh dendam sma kita, perbuatan kita..sy rasa sy perlu kc maaf..
wlaupun sy ssh, sy akan kc maaf jg..
utk stiap prbuatan, buatlah dlm nama Dia..dn buka khendak kita sendri..

Sunday, 25 September 2011

My Guardian Angel

St. Michael is the Commander-in-Chief of all the hierarchies of the Heavenly Hosts. He is usually known as the Angel who defeated Lucifer and his followers in the first rebellion of creatures against God. By his battlecry: "Mi-ca-El" which means "Who is like unto God?", he was named Michael. He is the first defender of the Blessed Virgin Mary in the Mystery of the Incarnation. He is usually associated with the miracles manifesting the almighty power of God with the Blessed Virgin Mary. (Dan. 10:12; 12:1; Apoc. 12:7).

Reflections

1) How strong is my faith in God?
2) Do I firmly believe that He constantly watches me in all my undertakings?
3) Do I reject sin and all the works, promises and influence of Satan?
4) Do I commit myself faithfully to Jesus Christ by serving and loving my neighbors?

Novena to the Archangels

O Mighty Prince of the Heavenly Hosts, St. Michael, we beg you to protect and defend us in ll struggles against the everyday temptations in this world. Help us to overcome all evils and strengthen us, that we may declare our faith in and loyalty to the Most High so that together with all the angels and saints in heaven we may glorify the Lord. St. Michael, please intercede for us together with the Blessed Virgin Mary, and obtain for us the following requests __________.

Present to God the Father all these petitions through Jesus Christ our Lord together with the Holy Spirit forever and ever. Amen.

Sunday School

lama uda xpost cni..
siok td, first time p sunday school, walaupun skit urg tpi sy hepi jg..
pastu ptg pgi lagi..
paning2 jg tadi men gtar smpai byk slah kod..hhehe..

kertas lagu pun terbang bha sna luar tingkap..hahaha..
xsbar mo tnggu itu fellowship..yess...

Thursday, 22 September 2011

sedih..

sedih oo..
sa igt dpt buat rosari ramai2 di mktb..
yala..sa lgi suka kumpul ramai2..
tp sa pkir positif jg la..
nt pjalnan kami di ip ni ada mslah..
sa sedih oo..
ntah np sa pnya air mata kuar..
mmg mo ikut jalan Tuhan susah..
byk dugaan..
sa bwa dlm doa saja suma ni..

Saturday, 10 September 2011

Dekat dgn Tuhan

sa mau dekat dgn Tuhan..
sa mo ikut jalan Tuhan..
sa ska sma slalu tenang bila Roh Kudus slalu myertai saya..
best klu kta btul2 merasai dan percaya Dia tinggal di dalam kita..amen..

Friday, 9 September 2011

sungguh indah..

sungguh indah cinta kasih Allah Bapa..
Saya sgt bsyukur dan bterima kasih sb Dia menjawab doa-doa saya..
Roh Kudus, trima kasih sb menjamah sy sbentar td..oooOO..sgt2 tenang, indah dan damai dlm hati..
Trima kasih Bapa, Trima kasih Yesus, Trima kasih Roh Kudus..

Thursday, 8 September 2011

Sukacita bagi Dia

siok pla tw bila nynyi lagu rohani..best ni..
walaupun sora sa nda best tp sa mo jg nynyi..hehe..
sa rsa tenang bila sa nynyi lgu rohani..mcm sa xmo uda ni nynyi lgu duniawi..hahahaha..mo cipta lgu rohani la satu..
siok jg nynyi strang2 di blik nie~

Wednesday, 7 September 2011

Bercakap dengan Allah Bapa

Sambungan pada post saya sebelum ini, saya benar-benar merasa kehadiran Roh Kudus dalam hidup saya, saya baru saja lepas sembahyang rosari dan saya minta utk berjumpa dgn Roh Kudus dan dlm tidak sedar saya telah bercakap dengan Allah Bapa di syurga..Dia bertanya "Apakah kamu sanggup menyerahkan segala-galanya utk Tuhanmu''? dan saya jawab "Ya". Saya ditanya satu soalan lagi, "Apakah kmu benar-benar ingin bertobat?" dan saya jawab "Ya". Soalan ketiga dari Bapa, "Apakah kamu sanggup mengikut jalan Tuhan dan menerima Roh Kudus dalam hidupmu?" dan saya jawab "Ya". saat itu juga saya merasa satu kuasa mengalir dlm tubuh saya dan saya merasa sejuk, tenang dan badan saya tidak berhenti-henti bergegar sama mcm pertama kali saya pergi inner healing. Saya menangis dan saat itu juga saya mengucap syukur kepada Tuhan. Saya benar-benar merasa keindahan cinta kasih Allah. Tuhan mengasihi kita semua. Bertobatlah dan janganlah melukakan hati Dia lagi.

saya disentuh kuasa Roh Kudus

shallom..
saya ingin buat satu sharing kepada siapa-siapa yang membaca blog saya ini,
pada saat ini, mlm ini, saya telah disentuh dan dijamah oleh kuasa Roh Kudus..benar..Dia benar-benar hadir pada doa saya..masa saya sembahyang rosari tadi, saya benar-benar percaya dan minta agar dia datang, supaya dia menjawab doa-doa saya..bila sampai doa penutup, saya minta lagi sekali supaya saya berjumpa dengan Roh Kudus, saya ingin merasa kehadiran Dia pada saat itu dan Dia datang..saya menangis..satu kuasa datang dan mengalir di dalam diri saya dan saya menangis..saya tidak dapat ungkapkan dgn kata-kata..sangat indah...saya berdoa agar Anda yang membaca blog saya ini supaya terus berdoa, bina relasi yang baik dgn Roh Kudus dan berhentilah menyakiti Dia, bertobatlah dan kita semua akan dapat merasa sukacita Dia..Terima Kasih Bapa, Terima Kasih Yesus, Terima Kasih Roh Kudus...

Monday, 5 September 2011

Selamat Malam Roh Kudus

mo tidur dulu, selamat malam Roh Kudus..
Jaga saya malam ni ah..

Retreat & Pembubaran

"Saya mohon campur tangan Bapa dalam pelaksanaan program retreat dan pembubaran yang akan kami jalankan pada 17hb dan 18hb September, lingkupi dan jamahlah kami dengan kuasa Roh Kudus Mu ya Tuhan, berilah Roh Kebijaksanaan kepada setiap kami yang mengendalikan program ini agar dapat merancang dan melaksanakan aktiviti-aktiviti untuk memuliakan nama-Mu."

Roh Kudus Teman Kita

Roh Kudus..apa sebenarnya yang kita faham tentang Roh Kudus ini?
Sebenarnya Dia lah Teman Rapat kita, Dialah Peribadi yang tinggal bersama kita..
Rapatkanlah hubungan kita dengan Roh Kudus, kalau kita percaya, Dia akan membimbing kita dalam setiap perjalanan hidup kita..
Share saya disini ialah lepas saya "dihidupkan" kembali, kuasa Roh Kudus sentiasa membimbing saya, sehingga saya membeli buku-buku rohani yang mampu membina lagi iman kristiani saya..
Alkitab menjadi teman hidup saya, Injil menjadi pedoman dan jawapan utk segala persoalan saya..
Apa yg penting ialah kita mau serahkan segala-galanya pada Bapa, hidup kita, perasaan, emosi kita, semuanya kepada Dia..

Sehingga pada satu ketika, anda akan menyatakan "Yesus, datanglah padaku, ambillah tempat Mu di dalam hati ku, aku menyerahkan segala-galanya kepada Mu"


Saturday, 3 September 2011

Divine Mercy Pray

Berdoalah pada setiap jam 3 pagi atau 3 petang setiap hari, boleh juga disertakan dengan doa rosari..

"Engkau telah wafat Yesus
Tapi sumber kehidupan memancar pada jiwa-jiwa
dan samudera belas kasihan terbuka bagi seluruh dunia.
Oh pancaran kehidupan kerahiman ilahi yang tak terselami,
Rangkumkan lah seluruh dunia dan kosongkanlah dirimu
atas kami..
Ya darah dan air yang memancar dari hati Yesus sebagai belas kasihan
bagi kami,
Aku percaya kepada mu."


Perubahan dalaman..

Apa yg saya mau share sini ialah kita semua boleh berubah. Jangan anggap yg tiada satu manusia pun tidak boleh berubah. Tapi saya sedih bila orang nmpak perubahan kita, terus kita kena cakap-cakap, kena kasi ungkit kisah lama kita, perbuatan-perbuatan lama kita. kenapa??
Janganlah sebab rasa dengki atau tidak puas hati terus mau ungkit kisah lama. Pengalaman mengajar kita, bila kita sudah sedar, semua sudah terlambat tp tidak apa. Berubah lah utk kebaikan. Kalau ada org tidak puas hati, just let it go. Biar lar apa org mau ckp, yg penting ko tau yg ko udah berubah. Susah mau lari dari kenyataan yg kita pernah buat salah besar dulu, mmg tidak dpt lari..jgn sebab kita kena ckp2 itu ini, kita terus mau marah-marah, berpalinglah pada Tuhan. Berdoa. Mcam yg saya bgtau sebelum ni, mintalah apa saja dari Dia. Berdoa. Saya tulis ni suma bkn mau meluah cuma mau bg pendapat saya kalau-kalau kamu pernah mengalami semua ini sebab saya pernah. Org tidak senang lihat perubahan kita. Jgnlah kita kembali ke kehidupan kita yg gelap, ikut lah jalan Tuhan. Ia sudah tersedia bagi kita.

Jangan Lupa Berdoa..

Kenapa bila kita ada masalah baru kita mau cari Tuhan?? kenapa tidak mencari Dia setiap masa?
kenapa bila kita mau minta sesuatu dari Dia, baru kita mau sibuk pigi sembayang, berdoa itu ini?
Saya tau ada juga yg tidak selalu buat mcm tu tapi kebiasaannya memang begitu. Sebenarnya doa itu penting, doa ada kekuatannya sendiri yang kita tidak tau. Kalau kita minta betul-betul, tidak kira mcmana sekali pun cara kita berdoa, Allah pasti akan mendengar sebab Dia Bapa kita. Mintalah apa saja, kalau apa yg kita minta tu betul, minta dgn sepenuh hati, mmg akn terjadi seturut dengan kehendak Dia. Walaupun kdg-kdg apa yg kita minta itu tidak sebesar mana, tp mukjizat-mukjizat kecil ttp berlaku tanpa kita sedari. Jgn sesekali kita lupa utk berdoa. Jgn kerna masyarakat sekeliling kita ni banyak agama "M", kita malu mau tanda salib.Tidak! Sebab kalau kita menyangkal Tuhan di khalyak ramai, Dia akan menyangkal kita di depan Bapa.

Nothing but the blood

Nothing can save us from our sins,
Nothing can save us from death,
Nothing but the blood of Jesus..
He died for all of us,
How Great is Our God!