Wednesday, 9 November 2011

Kenangan dulu-dulu




lucu pla bila tgk ni gambar..hahaha..
hehehe...
muka suma muda-muda..lucu..masih ensem lgi pla sy tem ni..skrng uda tua...buruk uda muka..
hehehe..


Friday, 4 November 2011

tolong aku Bapa.....

di saatku dalam kesesatan, Engkau menuntun hidupku, apakah aku bisa melayaniMu lagi Ya Tuhan? Kenapa aku selalu jatuh ke dalam dosa sedangkan aku sudah merasakan cinta kasih Mu, belas kasihan Mu dalam diriku..
Aku ini manusia yg berdosa, Engkau memberiku masalah untuk menguatkan aku..kadang-kadang aku mau berada dekat denganMu, biarlah Engkau memimpin hidupku saat ini Bapa..macam-macam masalah yg hadir pada saat ini, anakMu ini berada dalam kesulitan, sulit untuk berfikir, sulit untuk membuat keputusan, sulit untuk segala-galanya..
Di mana Engkau saatku benar-benar memerlukanMu?
Kdg-kdg lebih baik aku dipanggil segera olehMu Bapa..
Tapi aku tau masih jauh lgi perjalanan iman ku ini..
Bapa..
kenapa?
kenapa aku ditimpa banyak masalah ya Bapa? pelbgai bermain di fikiranku saat ini..
apa yg aku perlu lakukan ya Bapa?
berdoa?
sudah kulakukan..
percaya pada Mu?
sudah jg ku lakukan..
tpi knp aku masih lgi rasa sebegini??
aku benar-benar memerlukan Mu pada saat ini ya Bapa..
sudah ramai yg ku jumpa, sudah ramai yg ku cari..tapi siapa-siapa yg bersamaku pasti akan terluka..cukuplah penderitaan yg aku berikan pada mereka ya Bapa..aku butuh pertolongan dari Mu..
aku mau Engkau memberi aku petunjuk..ibuku sakit, keluargaku dalam kesulitan dan aku? aku sendiri mempunyai masalah dalaman..masalah yg aku sendiri bingung dan tidak dapat membuat keputusan ya Bapa?
Roh Kudus..bimbinglah aku..tolong aku........................aku benar-benar memerlukanMu..
sudah cukup ramai orang yg terluka disebabkan aku..cukuplah semua itu..
lebih baik aku bersendiri..tidak ada yg terluka, tidak ada orang yang mau mengata aku..
lebih baik aku lepaskan orang yg aku syg dripada mereka terus terseksa dgnku..
sakit?
yaa..sangat sakit...sangat-sangat sakit..kepalaku bgai bom masa yg hnya menunggu utk meletup..di saatku mencintai seseorang, di saat itu jg masalah dtg..di saat aku menyayangi seseorang, ada saja yg hadir ya Bapa..
kamu berdua layak mendapat lelaki yg jauh lebih baik dari aku..
aku ini orang yg berdosa..
aku tidak lyk utk kamu..
biarkan aku sendirian..
biarkn aku keseorangan..
aku tidak mahu menyakiti siapa-siapa..
ramai orang menginginkan kamu, tapi aku rasa kehadiran aku dlm hidup kamu hanya menambah kepedihan dalam diri kamu..andaikan aku sudah tidak bersama kamu lagi..ingatlah aku..
hubungan yg pernah terbina dulu cukup utk melakar memori-memori indah..
aku bkn siapa-siapa..hubungan yg kita bina lenyap hanya kerna kesilapanku..pershabatan kita renggang hanya kerna aku masih menyayangi dia..aku bukan untuk kamu berdua..
Bapa, berikanlah mereka kebahagiaan ya Bapa..
Aku undur diri bkn kerna aku tidak sayang, tetapi kerna sayanglah aku undur diri..
pergilah dalam damai..aku bkn untukmu..tidak layak untukmu..tapi aku bersyukur utk semuanya..
terima kasih Bapa..

aku akn lepaskan kamu berdua..aku cuma membawa kepedihan dan kesakitan dalam hati kamu...
satu saja yang aku pinta..berdoalah juga untuk diriku...

Tuesday, 1 November 2011

1-11-11

sebelum tamat hari ni, biar sa post sumthing la ah..
ok, hari ni 1-11-11, mcm spesel knun ni ari tpi mcm hari besa jg..
cuma hari ni All Saint's Day..
klu pagi2 tu, sy mmg xda pigi kuliah la..
ponteng..hehehe

pastu ptg sy p gym..
ada sandro, madil,yong,patrik,arip,gray,montuk sma
jeng..jeng...jeng..
org yg TIA PARANAH sia nmpk pgi gym..
WYNDUTTTTTTTTTTTTTTTTT!
peeeeewwwiiiiitttt!
tkejut sia..hahaha
padahal sendiri ni bru dtg p gym pas beberapa bulan menyimpan lunok..
hahahaha...

mlm kami buat devosi kerahiman ilahi..
dorang c eric kana kasi test 'microphone' buatan sandro..
si CIEL teruja..paling ah menynyi tdi..
kami ada buat praise n worship jg td..
hehehe..

trus si Ciel ckp, kakak da pnya sikul cuti bisuk,
hari utk arwah kn..
kesian, kami sni maktab..xda cuti..
kami lagi ni ada kelas smpai patang bisuk..
adeiiiii..
PUNYA SANDIII!

tpi hari ni best lar..
walaupun sy ada down sikit
tpi bila ada drg sandro suma..rasa sakit tu hilang..
thank you..

sy hrap sy dpt lalui hidup sy di maktab ni..
Yesus, bagi sy kekuatan utk mghadapi sumanya di maktab ni..
amen..

Saturday, 29 October 2011

Hari Keluarga Tukad

apa yg best hari ni??
Hari Keluarga Tukad! knp?
sebab..jeng..jeng..jeng...
suma urg dusun bkumpul gia..walaupun sy ni dusun celup..
dusun celup ni dpt didefinsikan sbg org yg berbangsa dusun tpi xpndai bckp dusun..faham pun sikit2 sja..jadi kesimpulannya, bikin malu la..hahaha...
banyak urg, byk aktviti, ada rosari, mkn2..sukaneka..yg pnting, ada SASAU sma MINUMAN..hehehe

lucu btul tgk drg men tu sukaneka..sister2 la jg paling smgt..rindu btul oo..suka tgk drg sister..
apa lagi tgk drg c sandro ma c max mnyanyi lagu tanak kampung..hahaha...
tem otw p sna..c alex la paling kana kacau2..Mr.Cool..diam2 jak knun dia..
tpi skali uda kana cas..naa...trus tiba2 pndai uda d becakap..lucu btul..
trus ada yg suma mo p tandas skali nga hujan..hahahahaha..menahan kancing suma...sudahlah hujan, sejuk, mo tkancing..kana kasi minum lagi..

papa pun, hari ni mmg best lar..bsyukur btul ada keluarga bgini besar..lgi2 dlm komuniti dusun ni..btul jg la ckp father..bila mo kc ada misa dusun sni holy kn?
hehehe..

p/s:dia blang c alex, sy mmg pndai bckp pun dr dulu..hahaha..mmg ko la paling manag alexxx...
XD

Thursday, 27 October 2011

hmmmm....

cmna ni ah...ssh oo..sy xtw cmna mo tlg saturang kwn sy ni yg udah jauh sma Yesus..
sy xtw cmna mo bt hati da terbuka utk Dia..

sy xmo kwn sy ni makin jauh dr Dia..
sy tau ada krinduan di hati ko..sy tau ko ada jg pray..tpi hati ko tlmpau keras mau mendengar bisikan Roh Kudus..sy pernah alami suma tu..sy berdoa spya satu hari nt hati ko akan terbuka..
sy pn mcm ko jg dulu...tlmpau sgt dgn duniawi..tlmpau mo seronok, tlmpau mo kejar cinta di dunia sdgkan cinta YESUS itu lgi besar dari segalanya..
hmmm..mmg ssh kn kta mo percaya apa yg kta tidak nampak?
Trust Him Blindly..itu word yg sy pegang..
sy akan berdoa dn terus berdoa spya hati ko terbuka utk menerima Dia..
sayalah yang pling hepi klu dpt tgk ko brubah...
Tiada yg mustahil bagi Dia..
Belas Kasihan dan cinta kasih Dia begitu besar..balik la sma Dia........

rosari..

sioknya rosari tadi..best nie..sy lgi tu kana pilih lead utk hari ni..
hehe...tpi rasa btul la khadiran roh kudus masa tu..btul la apa yg sy bca dlm buku yg c paya bgi..
klu berdoa, msti dgn spenuh hati, mcm itu la hari last dpt berdoa..brulah dpt feel..hehe..
tdi siok la..xpcya kmi yg llki rosari mo dkt satu bulan udah..hehe..lepas ni mo rancang kc trus, buat divine mercy lgi pasni..amen..
trus pas rosari..adalah minum2 skit..wlaupun gntung tpi bleh la bikin tidur..
papa pun..siok la utk hri ni..
sgt best..
thnk you Jesus, thank you my brothers in Christ..

Saturday, 22 October 2011

Inspirational Word..

"Kamu saling melengkapi"

sy sgt2 suka ayat ni..buat sy mo senyum jak..hehe..
thank you utk org yg bg ayat ni ah..you know who you are..^^

Sunday, 16 October 2011

Fellowship

post ni utk fellowship pertama dulu di rumah om..
lupa mo post tp kmu baca jg bha kn?^^

dri pagi lagi udah pgi rumah om, 
snggup sy ponteng tu kls SDP oo..
byk jg la crita2 da..kc fast forward smpai la di umah om..

byk jg la benda baru yg sy bljar..slh stunya, sy bljar dr angel sy..
cara buka biji lada..hahahahaa..
yg cbut bulu ayam pa suma tu, tu sy uda pernah buat dulu..
siok ni..sikit jak kmi tp siokkkkkk..
minum2 sikit kunun sblum jam 3..
pastu tym rosari..nahh..mgntuk..
sepa sruh moginum lgi ko..
buli2 bha ter 'miss' dmana uda tu doa slam maria..
lucu2..

mlm la paling siok..
hehehe..
sbb...
jeng..jeng..jeng..
yg pigi sna tau la..^^
hehehe..

mlm tu jg sy tau yg angel sy sharing sma org yg sama..
malu jg tp Praise the Lord..
karoke2..mnari poco2 walaupun tanah tia rata..hahahahaha...
(ktwa2 sy manaip ni)

bila uda abis..rasa rindu uda sma drg suma..
brothers & sisters in christ..hmm..
tepikir ni..cmna la klu uda kuar nt ah..

xpala..sy suka hidup sy skrng..
satu kali lagi sy ckp "jgn tkut, jgn risau, percaya sma sy dan Dia..saya tidak akan balik cm dulu"
hehehe...

p/s: sa mo ko buat satu post pasal 'dia' sma sy yg pgi share sma ko dlm masa yg sama..
ini utk yg berkenaan yer..u know who u are..sy tnggu tu..

Sunday School 2

SBE 3..hehehe..itulah nama sy, c bum2 sma si syl bagi utk tiap kali kmi pgi sunday school..
walaupun jd 'tukang kebun' jak tp sy ada pgaruh kuat tau..
'penolong kanan 1' bini sy..naa..ko mo lwn?
ko 'pk hem' jak..
hahaha..nda bha..
kc ktwa ko blik..

oya, utk SBE 2 bini xda btugas, tp pigi jg..hehehe..
tp kali ni..siok..hehe..SBE 3 sy dpt satu buku..
"Pedoman memilih teman hidup" (itu ka tu tajuk dia?)
hahahah...

wahh..siok ni buku..baca sma2 c PK 1..hehe..
trus tem blik, hujan..nah..tp xpa..basah sma2 maa..
pgi mkn..rm6??lol..mahal..
tp xpa..

Thank You Lord utk hari ni..siok, rindu dan suma feeling tu..
Praise The Lord..

my sharing 3

sbenarnya sy mo post jg ni dulu tpi sa xda tebuat..
ada satu hari tu..
sy rindu btul sma Jesus smpai sy nangis bha brabis..
xtw np..kuaaaat btul tu rasa rindu..
sy gtw la sma sturang ni, da blang pray klu rindu..
sy pun ambik masa utk pray sma Dia..

sy nanges2 ni tem pray trus dgr satu sora..
"np Anakku?"
ada masalah ka?
np nangis ni?
adui..makin xthn bila Yesus tnya cmtu oo..
nangis lagi..dpt kc kluar stu prkataan jak..
RINDU

Yesus bilang..
"Jangan nangis anakku..Saya ada di sini"
tym tu, sy rasa Yesus peluk sy, ksi slimut sy..
sy nangis sja, xkesah udah..
"Sudahla tu, jgn lagi nanges" Yesus ckp..
"Saya tidak pernah kc tnggal kau, Saya slalu ada sini, sudahlah ah..jgn lagi nangis.."
Yesus ksi slimut sy, Dia sruh sy tidur..Dia cium dahi sy..

hmm..saya mmg rindu Yesus..tiap saat..relasi sy sma Dia lebih kpd anak sma Bapa..
klu sy ada masalah ka apa ka, sy trus mrujuk sma Dia..
xmo tangguh2..slalu sy minta bantuan Dia..

hmm..siok oo...ko nanges ka ni baca ni?
jgn nanges ah...^^

my sharing 2

emmm..
sy slalu berdoa supaya Tuhan slalu bg ptunjuk utk prasaan sy,
sy bersyukur jg utk apa yg Dia udah bgi sma sy skrng..
sy pernah ada persoalan..
btul ka tindakan sy ni?
btul ka prasaan sy?
then..
tiap hri sy rasa happy..bhagia..siok lar..
knp??
sbb suma tu sy kc serah sma Dia..
tia perlulah mo pkir2 suma tu..
just focus on the other side..


my sharing 1

ada satu mlm tem rosari ramai2 di blik sandro,
sy rasa lain btul..dpt rasa khadiran Roh Kudus masa tu..
mcm besalah, begegar2 bdn..hehe..^^

trus tym rosari tu..
jeng..jeng..jeng..
cuba bygkn ni ah..

ada satu bukit..luuuuaaassss...hijau..cantik btul..byk bunga..
trus sy nmpk satu kelibat org sedang jalan di bukit tu..sy ikut jak dia..
smpai di puncak, sy nmpk satu cahaya..terang btul...
saya yakin itu Bapa..
sebab ada suara mengatakan
"Akulah Allahmu"

then, sy tkejut..
Bapa ckp roh saya saja yg berada di sini, bdn sy masih lagi di bilik sandro..
sy dpt nmpk ni diri sy sndri, si sandro, c bum2, c dd sama c erik di bilik tu..
mcm filem..cuma sy nmpk tu dr sudut atas..

trus Dia kasi tnjuk sy gambar..
1 gmbr mamy,
1 gmbr angel sy,
Dia tnya, kmu syg ka dorang ni?
sy ckp syg...
Dia ckp klu syg, teruskan lah ikut jalan Dia..
Bapa pesan mmg ssh klu mo ikut jalan Dia..
Dia bgtw sy, ini bru sdikit sja kebahagiaan yg Saya janjikan..
byk lgi yg akan dtg tp xsenang..
byk dugaan dn cabaran yg akan dtg nt..
Dia mau sy terus teguh dlm iman dn terus melayani Dia..
saya sempat tanya Yesus, mana Bonda Maria?
trus sy nmpk satu wajah pmpuan sgt2 cntik..
Bonda Maria bilang dia happy sbb slalu kana buat doa rosari..
Dia pesan jg supaya bertobat..

nah..ni la ni..klu sy uda menaip..panjang..kalah2 asimen..hahaha..
trus sy request ni mo minta tgk mcmna rupa syurga..yala..alang-alang kn..
tpi Bapa bilang blum smpai masa..
Igt pesan-pesan yg Saya bagi..
itu lah ayat last yg sy dgr..

pastu..
doa rosari kami habiss..
sy tau tu ko baca ni skrng..hehe..
jgn ko risau..
sy xda jg blik mcm dulu..ok?
^^


p/s: byk lgi ni..sabar2..

why?

why??
napa sy xpost?
sebab...
jeng..jeng..jeng..
sebab sy ambik masa bha sbenarnya utk berfikir...
hehehe..lgipun ada msalah skit sma connection internet nie..

sy byk bfikir..
pasal diri sy..
perasaan sy..
msalah sy..
utk suma tu, sy serahkan sama Dia..

p/s: byk ni post2 lepas ni utk sharing sy..
stay tuned..^^

Tuesday, 4 October 2011

sedih dan kecewa

saya sedih sebab saya tbaca tdi di facebook ada org yg mgutuk agama org lain..
kita bkn sepa2 utk mghakimi sesama kita..
sy cek2 profile ni org pastu sy tejumpa satu grup yg menarik phatian sy..
grup ni ada bt kajian la utk bible..
tp kn..walaupun sy baca suma tu..
sy tidak rasa papa..
yg sy risau klu2 saudara kita yg tidak kuat iman tbaca, msti tpegaruh uda..
sbb apa??
sgt byk yg kana crita di sna mgenai Yesus dan ajaran-ajaran Nya..
tp walau mcmana pun kn kana ckp di sna,
ttp bisikan Roh Kudus menang..
Cinta Kasih Yesus sangat besar..
Tiada seorang manusia pun yg akan faham..

klu baca pa yg drg tulis sna, fuh..meletop!
buli goyah iman oo..tp sy nda la..
hehe..sb Dia udah dpt hati sy..
tiada apa2 pun dlm dunia ni yg boleh mgugat iman sy..
sedih jg lar..bkn mo mghakimi ah tp sedih bha nampk Bible kana ckp cmtu..
trus teingat itu kesaksian..
"akan ada satu peperangan besar, semua org mahu menegakkan mana satu agama yg betul"
trus sy tpikir..
Dia sudah tahu segala-galanya..
so, let it be..
yg penting iman kita..
jgn skali2 goyah..
kta doakan dorang..
kn itu yg Yesus mahu?
sbnarnya ada Roh Kudus utk bimbing bha tu suma tpi sy rasa drg xmo dgr tu bisikan Dia bha, sb tu la timbul suma nie..
tepala tu..sy bwa dlm doa sja..

utk mlm ni, sy bdoa utk kesejahteraan kita semua..
supaya iman kita sentiasa teguh dan bertumbuh dlm Dia..
Percaya dan kita pasti akan selamat..
Bertobatlah sebelum Anak Allah trun ke dunia..
Amen..

Wednesday, 28 September 2011

sebagai renungan kita..

Kolose,3:12-17

karena itu, sebagai orang-orang pilihan Allah yang dikuduskan dan dikasihi Nya, kenakanlah belas kasihan, kemurahan, kerendahan hati, kelemahlembutan dan kesabaran. Sabarlah kamu seorang terhadap yang lain, dan ampunilah seorang akan yang lain apabila yang seorang menaruh dendam terhadap yang lain, sama seperti Tuhan mengampuni kamu, kamu perbuat jugalah demikian.Dan di atas semuanya itu: kenakanlah kasih, sebagai pengikat yang mempersatukan dan menyempurnakan. Hendaklah damai sejahtera Kristus memerintah dalam hati mu, karena untuk itulah kamu telah dipanggil menjadi satu tubuh. Dan bersyukurlah. Hendaklah perkataan Kristus diam dengan segala kekayaannya di antara kamu, sehingga kamu dengan segala hikmat mengajar dan menegur seorang akan yang lain dan sambil menyanyikan mazmur, dan puji-pujian dan nyanyian rohani, kamu mengucap syukur kepada Allah di dalam hatimu. Dan segala sesuatu yang kamu lakukan dengan perkataan atau perbuatan, lakukanlah semuanya itu dalam nama Tuhan Yesus, sambil mengucap syukur oleh Dia kepada Allah, Bapa kita.

dari ayat ni kn, sy perlu atau lebih tepat lagi kita semua harus memaafkan org, wlaupun dia menaruh dendam sma kita, perbuatan kita..sy rasa sy perlu kc maaf..
wlaupun sy ssh, sy akan kc maaf jg..
utk stiap prbuatan, buatlah dlm nama Dia..dn buka khendak kita sendri..

Sunday, 25 September 2011

My Guardian Angel

St. Michael is the Commander-in-Chief of all the hierarchies of the Heavenly Hosts. He is usually known as the Angel who defeated Lucifer and his followers in the first rebellion of creatures against God. By his battlecry: "Mi-ca-El" which means "Who is like unto God?", he was named Michael. He is the first defender of the Blessed Virgin Mary in the Mystery of the Incarnation. He is usually associated with the miracles manifesting the almighty power of God with the Blessed Virgin Mary. (Dan. 10:12; 12:1; Apoc. 12:7).

Reflections

1) How strong is my faith in God?
2) Do I firmly believe that He constantly watches me in all my undertakings?
3) Do I reject sin and all the works, promises and influence of Satan?
4) Do I commit myself faithfully to Jesus Christ by serving and loving my neighbors?

Novena to the Archangels

O Mighty Prince of the Heavenly Hosts, St. Michael, we beg you to protect and defend us in ll struggles against the everyday temptations in this world. Help us to overcome all evils and strengthen us, that we may declare our faith in and loyalty to the Most High so that together with all the angels and saints in heaven we may glorify the Lord. St. Michael, please intercede for us together with the Blessed Virgin Mary, and obtain for us the following requests __________.

Present to God the Father all these petitions through Jesus Christ our Lord together with the Holy Spirit forever and ever. Amen.

Sunday School

lama uda xpost cni..
siok td, first time p sunday school, walaupun skit urg tpi sy hepi jg..
pastu ptg pgi lagi..
paning2 jg tadi men gtar smpai byk slah kod..hhehe..

kertas lagu pun terbang bha sna luar tingkap..hahaha..
xsbar mo tnggu itu fellowship..yess...

Thursday, 22 September 2011

sedih..

sedih oo..
sa igt dpt buat rosari ramai2 di mktb..
yala..sa lgi suka kumpul ramai2..
tp sa pkir positif jg la..
nt pjalnan kami di ip ni ada mslah..
sa sedih oo..
ntah np sa pnya air mata kuar..
mmg mo ikut jalan Tuhan susah..
byk dugaan..
sa bwa dlm doa saja suma ni..

Saturday, 10 September 2011

Dekat dgn Tuhan

sa mau dekat dgn Tuhan..
sa mo ikut jalan Tuhan..
sa ska sma slalu tenang bila Roh Kudus slalu myertai saya..
best klu kta btul2 merasai dan percaya Dia tinggal di dalam kita..amen..

Friday, 9 September 2011

sungguh indah..

sungguh indah cinta kasih Allah Bapa..
Saya sgt bsyukur dan bterima kasih sb Dia menjawab doa-doa saya..
Roh Kudus, trima kasih sb menjamah sy sbentar td..oooOO..sgt2 tenang, indah dan damai dlm hati..
Trima kasih Bapa, Trima kasih Yesus, Trima kasih Roh Kudus..

Thursday, 8 September 2011

Sukacita bagi Dia

siok pla tw bila nynyi lagu rohani..best ni..
walaupun sora sa nda best tp sa mo jg nynyi..hehe..
sa rsa tenang bila sa nynyi lgu rohani..mcm sa xmo uda ni nynyi lgu duniawi..hahahaha..mo cipta lgu rohani la satu..
siok jg nynyi strang2 di blik nie~

Wednesday, 7 September 2011

Bercakap dengan Allah Bapa

Sambungan pada post saya sebelum ini, saya benar-benar merasa kehadiran Roh Kudus dalam hidup saya, saya baru saja lepas sembahyang rosari dan saya minta utk berjumpa dgn Roh Kudus dan dlm tidak sedar saya telah bercakap dengan Allah Bapa di syurga..Dia bertanya "Apakah kamu sanggup menyerahkan segala-galanya utk Tuhanmu''? dan saya jawab "Ya". Saya ditanya satu soalan lagi, "Apakah kmu benar-benar ingin bertobat?" dan saya jawab "Ya". Soalan ketiga dari Bapa, "Apakah kamu sanggup mengikut jalan Tuhan dan menerima Roh Kudus dalam hidupmu?" dan saya jawab "Ya". saat itu juga saya merasa satu kuasa mengalir dlm tubuh saya dan saya merasa sejuk, tenang dan badan saya tidak berhenti-henti bergegar sama mcm pertama kali saya pergi inner healing. Saya menangis dan saat itu juga saya mengucap syukur kepada Tuhan. Saya benar-benar merasa keindahan cinta kasih Allah. Tuhan mengasihi kita semua. Bertobatlah dan janganlah melukakan hati Dia lagi.

saya disentuh kuasa Roh Kudus

shallom..
saya ingin buat satu sharing kepada siapa-siapa yang membaca blog saya ini,
pada saat ini, mlm ini, saya telah disentuh dan dijamah oleh kuasa Roh Kudus..benar..Dia benar-benar hadir pada doa saya..masa saya sembahyang rosari tadi, saya benar-benar percaya dan minta agar dia datang, supaya dia menjawab doa-doa saya..bila sampai doa penutup, saya minta lagi sekali supaya saya berjumpa dengan Roh Kudus, saya ingin merasa kehadiran Dia pada saat itu dan Dia datang..saya menangis..satu kuasa datang dan mengalir di dalam diri saya dan saya menangis..saya tidak dapat ungkapkan dgn kata-kata..sangat indah...saya berdoa agar Anda yang membaca blog saya ini supaya terus berdoa, bina relasi yang baik dgn Roh Kudus dan berhentilah menyakiti Dia, bertobatlah dan kita semua akan dapat merasa sukacita Dia..Terima Kasih Bapa, Terima Kasih Yesus, Terima Kasih Roh Kudus...

Monday, 5 September 2011

Selamat Malam Roh Kudus

mo tidur dulu, selamat malam Roh Kudus..
Jaga saya malam ni ah..

Retreat & Pembubaran

"Saya mohon campur tangan Bapa dalam pelaksanaan program retreat dan pembubaran yang akan kami jalankan pada 17hb dan 18hb September, lingkupi dan jamahlah kami dengan kuasa Roh Kudus Mu ya Tuhan, berilah Roh Kebijaksanaan kepada setiap kami yang mengendalikan program ini agar dapat merancang dan melaksanakan aktiviti-aktiviti untuk memuliakan nama-Mu."

Roh Kudus Teman Kita

Roh Kudus..apa sebenarnya yang kita faham tentang Roh Kudus ini?
Sebenarnya Dia lah Teman Rapat kita, Dialah Peribadi yang tinggal bersama kita..
Rapatkanlah hubungan kita dengan Roh Kudus, kalau kita percaya, Dia akan membimbing kita dalam setiap perjalanan hidup kita..
Share saya disini ialah lepas saya "dihidupkan" kembali, kuasa Roh Kudus sentiasa membimbing saya, sehingga saya membeli buku-buku rohani yang mampu membina lagi iman kristiani saya..
Alkitab menjadi teman hidup saya, Injil menjadi pedoman dan jawapan utk segala persoalan saya..
Apa yg penting ialah kita mau serahkan segala-galanya pada Bapa, hidup kita, perasaan, emosi kita, semuanya kepada Dia..

Sehingga pada satu ketika, anda akan menyatakan "Yesus, datanglah padaku, ambillah tempat Mu di dalam hati ku, aku menyerahkan segala-galanya kepada Mu"


Saturday, 3 September 2011

Divine Mercy Pray

Berdoalah pada setiap jam 3 pagi atau 3 petang setiap hari, boleh juga disertakan dengan doa rosari..

"Engkau telah wafat Yesus
Tapi sumber kehidupan memancar pada jiwa-jiwa
dan samudera belas kasihan terbuka bagi seluruh dunia.
Oh pancaran kehidupan kerahiman ilahi yang tak terselami,
Rangkumkan lah seluruh dunia dan kosongkanlah dirimu
atas kami..
Ya darah dan air yang memancar dari hati Yesus sebagai belas kasihan
bagi kami,
Aku percaya kepada mu."


Perubahan dalaman..

Apa yg saya mau share sini ialah kita semua boleh berubah. Jangan anggap yg tiada satu manusia pun tidak boleh berubah. Tapi saya sedih bila orang nmpak perubahan kita, terus kita kena cakap-cakap, kena kasi ungkit kisah lama kita, perbuatan-perbuatan lama kita. kenapa??
Janganlah sebab rasa dengki atau tidak puas hati terus mau ungkit kisah lama. Pengalaman mengajar kita, bila kita sudah sedar, semua sudah terlambat tp tidak apa. Berubah lah utk kebaikan. Kalau ada org tidak puas hati, just let it go. Biar lar apa org mau ckp, yg penting ko tau yg ko udah berubah. Susah mau lari dari kenyataan yg kita pernah buat salah besar dulu, mmg tidak dpt lari..jgn sebab kita kena ckp2 itu ini, kita terus mau marah-marah, berpalinglah pada Tuhan. Berdoa. Mcam yg saya bgtau sebelum ni, mintalah apa saja dari Dia. Berdoa. Saya tulis ni suma bkn mau meluah cuma mau bg pendapat saya kalau-kalau kamu pernah mengalami semua ini sebab saya pernah. Org tidak senang lihat perubahan kita. Jgnlah kita kembali ke kehidupan kita yg gelap, ikut lah jalan Tuhan. Ia sudah tersedia bagi kita.

Jangan Lupa Berdoa..

Kenapa bila kita ada masalah baru kita mau cari Tuhan?? kenapa tidak mencari Dia setiap masa?
kenapa bila kita mau minta sesuatu dari Dia, baru kita mau sibuk pigi sembayang, berdoa itu ini?
Saya tau ada juga yg tidak selalu buat mcm tu tapi kebiasaannya memang begitu. Sebenarnya doa itu penting, doa ada kekuatannya sendiri yang kita tidak tau. Kalau kita minta betul-betul, tidak kira mcmana sekali pun cara kita berdoa, Allah pasti akan mendengar sebab Dia Bapa kita. Mintalah apa saja, kalau apa yg kita minta tu betul, minta dgn sepenuh hati, mmg akn terjadi seturut dengan kehendak Dia. Walaupun kdg-kdg apa yg kita minta itu tidak sebesar mana, tp mukjizat-mukjizat kecil ttp berlaku tanpa kita sedari. Jgn sesekali kita lupa utk berdoa. Jgn kerna masyarakat sekeliling kita ni banyak agama "M", kita malu mau tanda salib.Tidak! Sebab kalau kita menyangkal Tuhan di khalyak ramai, Dia akan menyangkal kita di depan Bapa.

Nothing but the blood

Nothing can save us from our sins,
Nothing can save us from death,
Nothing but the blood of Jesus..
He died for all of us,
How Great is Our God!