Friday 4 November 2011

tolong aku Bapa.....

di saatku dalam kesesatan, Engkau menuntun hidupku, apakah aku bisa melayaniMu lagi Ya Tuhan? Kenapa aku selalu jatuh ke dalam dosa sedangkan aku sudah merasakan cinta kasih Mu, belas kasihan Mu dalam diriku..
Aku ini manusia yg berdosa, Engkau memberiku masalah untuk menguatkan aku..kadang-kadang aku mau berada dekat denganMu, biarlah Engkau memimpin hidupku saat ini Bapa..macam-macam masalah yg hadir pada saat ini, anakMu ini berada dalam kesulitan, sulit untuk berfikir, sulit untuk membuat keputusan, sulit untuk segala-galanya..
Di mana Engkau saatku benar-benar memerlukanMu?
Kdg-kdg lebih baik aku dipanggil segera olehMu Bapa..
Tapi aku tau masih jauh lgi perjalanan iman ku ini..
Bapa..
kenapa?
kenapa aku ditimpa banyak masalah ya Bapa? pelbgai bermain di fikiranku saat ini..
apa yg aku perlu lakukan ya Bapa?
berdoa?
sudah kulakukan..
percaya pada Mu?
sudah jg ku lakukan..
tpi knp aku masih lgi rasa sebegini??
aku benar-benar memerlukan Mu pada saat ini ya Bapa..
sudah ramai yg ku jumpa, sudah ramai yg ku cari..tapi siapa-siapa yg bersamaku pasti akan terluka..cukuplah penderitaan yg aku berikan pada mereka ya Bapa..aku butuh pertolongan dari Mu..
aku mau Engkau memberi aku petunjuk..ibuku sakit, keluargaku dalam kesulitan dan aku? aku sendiri mempunyai masalah dalaman..masalah yg aku sendiri bingung dan tidak dapat membuat keputusan ya Bapa?
Roh Kudus..bimbinglah aku..tolong aku........................aku benar-benar memerlukanMu..
sudah cukup ramai orang yg terluka disebabkan aku..cukuplah semua itu..
lebih baik aku bersendiri..tidak ada yg terluka, tidak ada orang yang mau mengata aku..
lebih baik aku lepaskan orang yg aku syg dripada mereka terus terseksa dgnku..
sakit?
yaa..sangat sakit...sangat-sangat sakit..kepalaku bgai bom masa yg hnya menunggu utk meletup..di saatku mencintai seseorang, di saat itu jg masalah dtg..di saat aku menyayangi seseorang, ada saja yg hadir ya Bapa..
kamu berdua layak mendapat lelaki yg jauh lebih baik dari aku..
aku ini orang yg berdosa..
aku tidak lyk utk kamu..
biarkan aku sendirian..
biarkn aku keseorangan..
aku tidak mahu menyakiti siapa-siapa..
ramai orang menginginkan kamu, tapi aku rasa kehadiran aku dlm hidup kamu hanya menambah kepedihan dalam diri kamu..andaikan aku sudah tidak bersama kamu lagi..ingatlah aku..
hubungan yg pernah terbina dulu cukup utk melakar memori-memori indah..
aku bkn siapa-siapa..hubungan yg kita bina lenyap hanya kerna kesilapanku..pershabatan kita renggang hanya kerna aku masih menyayangi dia..aku bukan untuk kamu berdua..
Bapa, berikanlah mereka kebahagiaan ya Bapa..
Aku undur diri bkn kerna aku tidak sayang, tetapi kerna sayanglah aku undur diri..
pergilah dalam damai..aku bkn untukmu..tidak layak untukmu..tapi aku bersyukur utk semuanya..
terima kasih Bapa..

aku akn lepaskan kamu berdua..aku cuma membawa kepedihan dan kesakitan dalam hati kamu...
satu saja yang aku pinta..berdoalah juga untuk diriku...

2 comments:

Wynda said...

Dia pasti tidak meniggalkan diriMu.. bersabarlah.. dia tidak menjawab persoalanmu sekarang kerana Dia mempunyai rencana yang besar buatMu. teruslah berdoa teguhkan iman.

jika ingan lepaskan dia.. lepaskan dalam namaNya kerana dalamNya juga kasih bertumbuh. saling mendoakan antara satu sama lain.

Wynda said...

*meninggalkan

* ingin