Monday 5 September 2011

Roh Kudus Teman Kita

Roh Kudus..apa sebenarnya yang kita faham tentang Roh Kudus ini?
Sebenarnya Dia lah Teman Rapat kita, Dialah Peribadi yang tinggal bersama kita..
Rapatkanlah hubungan kita dengan Roh Kudus, kalau kita percaya, Dia akan membimbing kita dalam setiap perjalanan hidup kita..
Share saya disini ialah lepas saya "dihidupkan" kembali, kuasa Roh Kudus sentiasa membimbing saya, sehingga saya membeli buku-buku rohani yang mampu membina lagi iman kristiani saya..
Alkitab menjadi teman hidup saya, Injil menjadi pedoman dan jawapan utk segala persoalan saya..
Apa yg penting ialah kita mau serahkan segala-galanya pada Bapa, hidup kita, perasaan, emosi kita, semuanya kepada Dia..

Sehingga pada satu ketika, anda akan menyatakan "Yesus, datanglah padaku, ambillah tempat Mu di dalam hati ku, aku menyerahkan segala-galanya kepada Mu"


2 comments:

Sylvester Jonny said...

Wa. .. Nice oo quote tu . .
"Yesus, datanglah padaku, ambillah tempat Mu di dalam hati ku, aku menyerahkan segala-galanya kepada Mu"

stefanus said...

hehehe..thnk u syl..cuba rapatkan hubungan dgn Roh Kudus..