Saturday 3 September 2011

Perubahan dalaman..

Apa yg saya mau share sini ialah kita semua boleh berubah. Jangan anggap yg tiada satu manusia pun tidak boleh berubah. Tapi saya sedih bila orang nmpak perubahan kita, terus kita kena cakap-cakap, kena kasi ungkit kisah lama kita, perbuatan-perbuatan lama kita. kenapa??
Janganlah sebab rasa dengki atau tidak puas hati terus mau ungkit kisah lama. Pengalaman mengajar kita, bila kita sudah sedar, semua sudah terlambat tp tidak apa. Berubah lah utk kebaikan. Kalau ada org tidak puas hati, just let it go. Biar lar apa org mau ckp, yg penting ko tau yg ko udah berubah. Susah mau lari dari kenyataan yg kita pernah buat salah besar dulu, mmg tidak dpt lari..jgn sebab kita kena ckp2 itu ini, kita terus mau marah-marah, berpalinglah pada Tuhan. Berdoa. Mcam yg saya bgtau sebelum ni, mintalah apa saja dari Dia. Berdoa. Saya tulis ni suma bkn mau meluah cuma mau bg pendapat saya kalau-kalau kamu pernah mengalami semua ini sebab saya pernah. Org tidak senang lihat perubahan kita. Jgnlah kita kembali ke kehidupan kita yg gelap, ikut lah jalan Tuhan. Ia sudah tersedia bagi kita.

No comments: